Camino april/maj 2018  

0

Hej alle

Jeg er helt grøn i dette forum og har aldrig gået en Camino før. Men det har jeg nu besluttet mig for at gøre - og jeg er så småt gået i gang med forberedelserne, og det er fedt! MEN det første der selvfølgelig optager min tid er, hvilken rute jeg skal vælge. Det skal lige nævnes, at jeg kun skal gå en del af Caminoen og har ca. 12-14 dage til rådighed, er rimelig sporty og i form, så forventer at kunne gå ca. 30 km. pr. dag - og vil gerne slutte i Santiago.

Jeg har kigget en del på Camino Primitivo og/eller Camino del Norte (evt. med start i Oviedo el. Gijon), både da jeg kan lide udfordringer men samtidig også vand 🙂 Men som helt ny ved jeg ikke, om det er bedst at vælge Camino Francés, hvor der er mange flere pilgrimme end på de andre ruter?

Jeg håber, der er nogen her i dette forum, der kan hjælpe mig lidt på vej med mit valg af rute 🙂

På forhånd tak og god weekend.

Sanne

Hej Sanne,

Jeg starter i Oviedo d. 15 eller 16 april 2018, og tager Camino Primitvo. Min billet hjem fra Santiago er. d. 1. maj. Forventet ankomst i Santiago d. 28. eller 29. april.

Så hvis du er frisk, på ca. 28 km. daglig march i regn, slud og lidt sne oppe i 1100-1200 m højde, så kan vi godt slå følgeskab, hvis du ikke er helt tryg ved at gå alene. Skulle der ske noget er der dog sikkert andre pilgrimme, som kan hjælpe. (Jeg har vedhæftet min overnatningsplan).

Jeg har tidligere gået Camino Portugese med min familie med to piger på hhv. 13 og 14 år. Denne gang er jeg dog alene, og er frisk på en lidt hårde rute.

Hvis du vil have en lidt mere blød rute, 20-25 km. dagligt, så er camino portugese, med start i Porte en rigtig god begynder rute. Turen fra Lissabon til Porto er ikke så godt afmærket, der er ikke så mange herberger og den bliver for lang i forhold til antal dage du har til rådighed. 

Min rejseplan

Fly CPH d. 14. april, med Ryan Air til Standsted, fra Standsted d. 15. april med easyjet til Asturia (OVD) ankomst kl. 1000, retur fra Santiago d. 1. maj til CPH med Ryanair via Standsted. Pris 1072 kr. inkl. 10 kg håndbage. Du skal max have 10 kg. med, da du selv skal bære det.

Jeg er sikker på, at du vil få en fantastisk tur og møde nogle spændende mennesker, husk tøj lag på lag, uanset hvilken rute du vælger, på Camino Portugese er der også et enkelt lille bjerg, men selv om det kun er ca. 600 m højt, bliver det alligevel koldt på toppen. Hav et par ekstra lette sko eller sandaler med, hvis støvlerne går i stykker. Det er rigtig skidt at gå i ødelagte støvler 10-15 km i terræn, det kan ødelægge hele turen. Pak alting i poser inde i rygsækken, der er en grund til at Galicien er så grønt. DET pisser ned en gang i mellem, i april er der ca. 12 regnvejrsdage.

God tur

Jan Sohn (Ballerup) mobil 42409300

0

Hej Sanne

Du har ikke overvejet camino prtugues fra Porto til Santiago.

Jeg har lige cyklet den i november fra Lisabon til Santiago, den kan godt anbefales, og der var ikke så mange på den, hvad jeg synes er en fordel

Frank

0

Hej Sanne

Du har ikke overvejet camino prtugues fra Porto til Santiago.

Jeg har lige cyklet den i november fra Lisabon til Santiago, den kan godt anbefales, og der var ikke så mange på den, hvad jeg synes er en fordel

Frank

0

Fik lagt en forkert overnatningsplan på, tager lige et par km. mere den første dag,  så der er et spisested i nærheden af herberget

Working

Please Login or Register